Muğla, EBRD Yeşil Şehirler Programı'na Katıldı
Muğla, EBRD Yeşil Şehirler Programı'na Katıldı
Muğla Büyükşehir Belediyesi, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası'nın (EBRD) yürüttüğü Yeşil Şehirler Programı'na resmen dahil oldu.
İngiltere'nin başkenti Londra'da düzenlenen EBRD Belediye Başkanları Konferansı kapsamında, Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras tarafından mutabakat anlaşması imzalandı.
Program kapsamında Muğla'nın çevresel sorunları ve iklim kaynaklı riskleri analiz edilerek, sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda bir Yeşil Şehir Eylem Planı hazırlanacak. Katı atık yönetimi, su ve atık su hizmetleri, enerji verimliliği, yenilenebilir enerji ve sürdürülebilir ulaşım alanlarında yeni projelerin geliştirilmesi hedefleniyor.
Öncelik Su Altyapısı
Programın öncelikli yatırımı olarak belirlenen Muğla Su Projesi ile Dalaman, Ortaca, Köyceğiz, Toparlar, Dalyan ve Sarıgerme bölgelerindeki içme suyu altyapısının güçlendirilmesi planlanıyor.
EBRD tarafından desteklenen proje için toplam 62,9 milyon avroluk finansman öngörülüyor. Kaynağın bir bölümünün düşük faizli uluslararası fonlardan sağlanması hedefleniyor.
Başkan Aras: "Dirençli Kentler Oluşturuyoruz"
Konferansta konuşan Başkan Ahmet Aras, Muğla'nın yıl boyunca milyonlarca ziyaretçiyi ağırlayan önemli bir turizm kenti olduğunu belirterek, su, enerji, ulaşım ve çevre altyapısında sürdürülebilir çözümler geliştirmelerinin zorunlu hale geldiğini söyledi.
2050 yılına kadar iklim nötr bir kent olmayı hedeflediklerini ifade eden Aras, yenilenebilir enerji, enerji verimliliği, elektrikli ulaşım sistemleri ve su kaynaklarının korunmasına yönelik yatırımlara öncelik verdiklerini belirtti.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.