Gümüşlük Koyundan 250 Kilogram Atık Çıkarıldı
Gümüşlük Koyundan 250 Kilogram Atık Çıkarıldı
Bodrum Belediyesi'nin denizlerdeki kirliliğe dikkat çekmek ve çevre bilincini artırmak amacıyla 12 yıldır "Denize En Çok Mavi Yakışır" sloganıyla sürdürdüğü Deniz Dibi Temizliği etkinliği bu hafta Gümüşlük Mahallesi'nde gerçekleştirildi.
Her hafta farklı bir koyda düzenlenen etkinliğe, Bodrum Belediye Başkanı Tamer Mandalinci'yi temsilen Belediye Meclis Üyeleri Candan Topdemir ve İlknur Ülküm Seferoğlu'nun yanı sıra belediye personeli, gönüllü dalgıçlar ve vatandaşlar katıldı.
Belediye personelinden oluşan gönüllü dalış ekibi ile Green Rangers gönüllü dalış ekibinin gerçekleştirdiği çalışmalarda Gümüşlük Koyu'nun deniz tabanından yaklaşık 250 kilogram atık çıkarıldı.
Denizden çıkarılan atıklar arasında tek kullanımlık cam ve plastik şişeler, metal parçaları, balıkçılık ekipmanları ve çeşitli evsel atıkların yanı sıra deniz dibinde bulunan bir güneş paneli de dikkat çekti.
Toplanan atıklar, çevre kirliliğine dikkat çekmek amacıyla Gümüşlük sahilinde vatandaşların görebileceği şekilde sergilendi. Daha sonra ise geri dönüşüm ve bertaraf işlemleri için Konacık Mahallesi'ndeki 1. Sınıf Atık Getirme Merkezi'ne gönderildi.
Bodrum Belediyesi, denizlerin korunması ve çevre farkındalığının artırılması amacıyla yürüttüğü Deniz Dibi Temizliği etkinliklerinin önümüzdeki hafta da devam edeceğini belirtti. Programın bir sonraki durağı ise 1 Temmuz'da Gümbet Mahallesi olacak.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.